Sunday, November 16, 2008

Hobart ke Bruny Island

Tempat aku menunggu feri nak ge bruny island

Semalam aku ge rip ke bruny island.. memang memenatkan, sebab jaraknya yang jauh (lebih kurang 220km dari tempat aku). Aku berangkat kol 4.30 pagi dari umah... Sini subuh kol 3.50pg, jadi lepas jer subuh, terus drive ge burny island. Sebelum sampai burny island nie, aku kena singgah di Hobart (Hobart adalah bandar terbesar di Tasmania). Dari Hobart, aku akan naik feri ke bruny island.. Dari Hobart ke Bruny, tambang feri adalah AUD 25 untuk kereta biasa, makin besar dan panjang keta, makinlah mahal tambangnya.

Skrng nie kat level dua feri. Level 1 penuh ngan keta dah. Tapi angin kuat sangat masa nie, sampai rambut pun nampak cam berserabut je.. Aku tak jangka plak angin kat sini sejuk sangat.. Rasa cam winter plak, wlpun skrang dah masuk musim panas..

Semua kat belakang aku tue adalah kapal layar..

Pemandangan dari jauh

Semakin jauh dari Hobart

No comments:

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio