Friday, November 28, 2008

Berjinak jinak dengan pertanian

Aku baru baru nie beli Coriander + pasu + tanah, ingat senang lah nak guna, tak payah beli, just ambik je dari pasu.. Tapi malangnya, boleh bertahan 2 hari je dalam jagaan aku..masuk hari ketiga, semua daun dah jatuh ke bawah.... masuk hari ke empat, ada daun dah mula kuning...ishk...aku tak taulah, apa masalahnya, siram dah siram... erm..memang takde bakat kot dalam pertanian..huhu...

Ni gambar hari ke 3

Nie hari ke 4

Nie hari ke 5

Nie hari ke 6..aku rasa esok lusa, mesti dah takde daun dah, tinggal tanah n pasu jer lagi pas nie..huhu.....

3 comments:

jep said...

LOl!!!.. lawak giler! but it's a good effort beb. bab bercucuk tanam ni ko kene tanye hisham. dia siap tanam capsicum kat backyard tu.

Sy Fazidawaty said...

hehe...u dont hv dat pair of green hands.. =)try again..practice makes perfect!mun ktk bela ikan dlm pasu ya mek rasa mesti ikan ya idup owh..

Kamil L said...

Jep-hehe..tue ler kan, kena banyak menuntut lagi... wah..hisham, kagum aku dia leh tanam capsicum... beberapa bulan lepas aku tanam serai pun, tak jadi gak...huhu....

Sy Fazidawaty-hehe...boleh engkah lam pasu, dengan syarat pasu ya sik berlubang kat d bah..hehe...

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio