Friday, November 28, 2008

Kecuaian diri sendiri...

Ini adalah perkara yang biasa berlakupada aku kalo aku buat keja kat lab. Dari Malaysia lagi, sampai sekarang, tak berubah2 lagi. Mesti ada seluar dan baju yang reput kerana terkena asid. Aku tak pasti, camne leh kena asid, sebab aku telah cuba buat kerja dengan berhati hati. Aku masih ingat di mana keadaan setitis asid hidroklorik pekat terkena tapak tangan aku masa aku buat labwork kat Malaysia dulu. Memang sakit sangat. Kesannya tak nampak, tapi sakitnya di dalam otot tangan. Kesilapan diri sendiri, di mana sepatutnya aku guna sarung tangan khas untuk asid, tapi aku guna sarung tangan getah yg biasa yg bukan utk asid. Inilah padahnya, berhari hari gak tangan aku sakit masa tue. Sejak dari itu, memang aku akan cuba berhati hati bila mengendalikan asid, tapi masih gak seluar aku berlubang terkena asid, yang terbaru, beg aku berlubang kena asid..wah tensennyer aku, dah ler beg nie masih baru. Nasiblah supervisor aku tak tau, kalo dia tau, mau aku kena ceramah..huhu...

Seluar aku kena asid... mula2 tena asid, memang tak nampak, dan ia mula reput bila beberapa hari dan mulalah berlubang.. Samalah gak dengan seluar jean aku kat bawah... Nak wat camne, bukan kehendak aku, tapi dah takdir terkena asid..huhu...

Beg aku pun berlubang dah..
besar lagi lubang tue, siap leh masuk jari kelingking aku lagi tue..huhu..tensennnnnn tensennnn

5 comments:

stranger said...

hehe. kesian. be extra careful dude.

kalau orang clumsy yang macam aku handle acid memang lebih nahas. pegang gelas pun selalu pecah.

Sy Fazidawaty said...

think positive!dat hole is part of fashion la... =)

Kamil L said...

Stanger-tq, lepas nie memang kena lebih hati hati :) Wah..bahaya kalo selalu pecahkan gelas, kalo camtue, kalo nak handle asid, kena guna sarung tangan n baju yg kalis asid lah kan :)

Sy Fazidawaty-hehe...betul sangat ya :p

juri said...

wow beg kathmandu tu..kelassssssssssssssssss...berhati2 mil..kalo tgn mil tak pa, tp beg tu sayang laaa...hehehe guro jak

Berusahalahhhh

Kamil L said...

huhu..tue ler ju, Kathmandu tue,frust giler...tapi tak sangka plak kathmandu tak tahan asid..kena asid pun berlubang dah..huhu...

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio