Saturday, October 18, 2008

Apa nak jadi dengan pelajar zaman sekarang

Apa nak jadi sekarang, pelajar langsung tidak mempunyai rasa hormat dengan guru, berani melawan guru, membakar kereta guru (seperti yang berlaku di kuala terengganu beberapa tahun lepas) dan yang terbaru memukul guru. Aku rasa, rotan patut dibenarkan kembali kat sekolah supaya pelajar faham apa ertinya hormat kerana takut dengan guru.. Sebab sebelum ini rotan tidak dibenarkan, jadi pelajar tidak hormat dengan guru. Jadi tidak wujud keadaan di mana hormat guru sebagai pendidik. Jadi bagi aku, dengan merotan, biar pelajar takut supaya dia hormat kerana takut dengan guru. Kalo zaman aku dulu, dengar tapak kaki cikgu dah kecut, belum lagi tengok muka cikgu yg garang sambil bawa rotan yg dibelah 10.


4 comments:

jep said...

jadi gila babi diorg skrg ni. what in the hell they were thinking bdk2 hingusan ni?

kamil said...

itulah kan..kalo aku, kenalkan balik rotan, baru diaorg tau camne rasa takut ngan cikgu.....

Cikgu Bio said...

Kamil, ini lah realiti kat sekolah masa kini.. pelajar2 terlalu di manjakan dan kurang rasa hormat dengan guru.. tapi tak semua pelajar macam tu, masih ada ramai lagi yang hormat kat guru.. hehehe..

kamil said...

tue ler kan cikgu Bio, budak2 skrg ada yg kurang ajar, emmang terkurang sangat... tapi baguslah kalo masih ramai yg hormat dengan cikgu... risau juga dengan sistem pendidikan malaysia pada masa skrg... macam ada yg tak kena dari peringkat sekolah mahupun universiti (pendapat peribadi sahaja)...

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio