Sunday, October 05, 2008

Hari Raya ke 5















Tetamu yg Hadir















Rumah Ghazali















Masih Hijau















Wallaby, sepupu kepada kanggaro















Muka terkejut kena cium




















Tuan Rumah, Ghazali dan Isteri, Kamalia















Aku dan Indra















Antara makanan yang dihidangkan















Teringat aku kat Malaysia..huhu















Sapa nak minum? ada air bandung lg tue :)















Antara tetamu yang hadir















Tetamu

Pagi nie aku bangun awal pagi sebab nak masak laksa untuk dibawa ke umah Ghazali (singaporean). Hari ini ada rumah terbuka kat umah dia. Jadi aku start masak kol 9 lebih n kol 11 pg laksa yg aku masak dah pun siap. Aku ge umah ghazali dengan Kak Nora, liza, Indra dan isterinya. Umah ghazali nie adalah lam 20 KM jaraknya dari umah aku. Disebabkan dia nie seorang peminat/pencinta alam sekitar, dia menyewa betul2 kat tengah hutan. Tapi bukanlah hutan tebal, maksud aku d sekeliling umahnya adalah ladang2 lembu dan bebiri. Kawasan umah nie memang menarik, memang macam suasana kampung, ada tasik d sebelah umah dan banyak hidupan liar kat sekitar umah..Antaranya wallaby, arnab, kanggaro dan itik liar. Walaupun hakikatnya d Tasmania tiada kanggaro, tp kat area umah ini, kekadang muncul kanggaro dan mungkin kanggaro nie dibawa masuk secara haram ke Tasmania dan dilepaskan d dalam hutan. Mungkinlah....

Memang seronok raya tahun nie, sb ada banyak aktiviti. Ramai juga tetamu yang hadir hari nie...Disebabkan tuan rumah adalah berasal dari singapura, semua tetamu yang hadir adalah orang singapura. Seperti biasalah, aku lepak umah Ghazali dari tengahari sampai kol 5 petang. Kol 5 petang, kitaorang berangkat pulang ke umah masing2.

24 comments:

oon said...

aihhh sik abis2 gik raya kitak. hebatt!!

Kamil L said...

:) ya lah shah, sik lah rasa sedih gilak tahun tok...

Anonymous said...

laksa penang ka laksa srwk? peh, teringin btul nk mkn both laksa. tiap2 hari ade open house ni. sampai raya ke-30 ka ko nye blog entry ni wei. jeles aku! hahaha. i bet u're loving tasmania by now. jgn x blk mesia dah la ;)) hv fun while u're still there!

Anonymous said...

Ejaan negetif tu bahasa baru ke?. mmg stail duk kat oversea rambut panjang ke? takde id sendiri? Perluke tiru orang?

Kamil L said...

Jep..aku pun tak tau laksa apa, laksa malaysia lah kot :p hehe..taklah sampai tiap2 hari tulis, tak larat aku.. Sem nie dah kenal ramai sikit org, best lah sikit..kalo dulu, sorang2 jer..huhu

Anonymous..betul ke? la..aku nie bukan pandai sangat bab2 bahasa malaysia n english... aik..mana ada pernah tiru org, aku ikut kemahuan diri aku je :p

Anonymous said...

anynomous: btul.. kamil ikut dia je. trust me. i know him better. heheh... inGGat tak mil? ;))

maaf zahir batin!

Kamil L said...

hahahahahaha..Jep...ko macam tau jer..aku bukan ikut dia, tp nak lawan dia..haha..persaingan sihat :p
haha..aku InGGat.. :p

Anonymous said...

Ye le tu, ikut kemahuan diri untuk mengikut orang...

Kamil L said...

wah..belitnya ayat..macam ular plak :p
maklumlah..sastera dapat A+++ :p

rauhunt said...

jangan salah sangka, tu rambut palsu kamil tu ..hahaha

Kamil L said...

hehe..mat terbocor rahsia plak :p

Anonymous said...

En. Kamil, mohon maaf terhadap komen ini. Blog ini kelihatan seperti "cincai" pasal susunan item yg kelam kabut. tidak seperti blog pautan kawan2 en. kamil yg lain (rauhunt/ sayakini / koleksijamal). Tulisan "remarks' kt atas blog tu tak berapa jelas. adakah ia sengaja atau memang en. kamil tidak tahu memilih warna. Tidak disusun atur dengan elok & tampalan yang tidak berguna. sekadar menyemak sahaja. Adakah en. kamil terdesak untuk mengikut jejak langkah orang lain seperti yg dimaksudkan oleh "anony" sblm ini? Jgn kerana Impian atau "persaingan yg sihat / sebaliknya" maka kita tidak fokus dalam melaksanakan keinginan diri sendiri. Akhir kata, saya mohon maaf sekali lagi. Salam Syawal & Maaf Zahir Batin.

Kamil L said...

abdul muhaimin
tak sangka plak orang pandang blog saya nie dengan begitu serius. Saya sekadar berkongsi bg sesiapa yang berminat dan bukannya nak jadi yang terbaik. Blog bukan nya tujuan utama hidup saya. Blog hanyalah utk berkongsi cerita ngan kawan2 saya sahaja... Jd jgn salah faham tujuan saya. Bersaing yang saya maksudkan itu, bukan bersaing jadi blogger yg terbaik, bersaing yang saya maksudkan tue adalah untuk berjaya dalam pelajaran dan hidup macam kawan2 saya yg dah dapat PhD macam Dr Khairul(pinjam nama ko kejap). Jd jgn salah tafsir dengan maksud persaingan yang saya tulis tersebut...
Kalo nak jd blogger, tak perlulah saya belajar sampai kat sini..buang masa jer :p

Kamil L said...
This comment has been removed by the author.
Kamil L said...
This comment has been removed by the author.
Kamil L said...

RASA LAWAK BILA AWK TULIS SAYA TERDESAK BUAT BLOG...
HAHA..BLOG NIE BUKAN BOLEH MENENTUKAN KEJAYAAN KITA K....
PLZ..JGN SALAH TAFSIRAN....
TAKDE PERSAINGAN BLOG DENGAN KAWAN2 SAYA, SEMUA HANYA BERKONGSI CERITA DENGAN KAWAN2 SAYA SAHAJA...
CAMNE LAH ORNG MALAYSIA NAK MAJU CAMNE, ASYIK DAN SUKA MENCARI KESALAHAN ORANG LAIN...
ADAB PUN DAH SEMAKIN KURANG...

oon said...

aihhh.. kontroversi paduhal blog kitak tok mil. tapi sikpa ya maksudnya blog kitak pemos mun ada urg dengki.. vangga kmk!

sikpa mil, teruskan memblog, kamek n kawan2 yg lain ada dbelakangmu!

rauhunt said...

Glamour mu Kamil

Kamil L said...

oon-tima kasih shah, kitak berik mek semangat..kawan2 adalah sumber inspirasi kamek :)

Rauhunt-tue ler, siap banding2kan plak tue...macam ada hadiah utk yg terbaik..hehe

Anonymous said...

Wah... Cancel Aku Nak Jadi Blogger. Serius betul.

Anonymous said...

hehehe...jadi artis/org popular ni mmg kene byk sabar mil. just live ur life, mil! again, trust us.. we know u better. heheh. kalo perfect sgt nnt it's too good to be true lak ;)

salam

Kamil L said...

Kuzak-hehe..jadi dulu kuzak, pas tue baru buat keputusan :p

Jep- Thank you jep. Betul2...nie aku semangat balik nie :)

Anonymous said...

hohooo...Kamil popular dah nh.
Muakakaaa...buat blog cam nh pun ble ada yg komen pelik2 eak...
Keep up d good work Kamil...
Syok gak layan blog korang bila boring nh....

cheers from WA

Kamil L said...

Azham- tue ler kan, blog camne pun kena kritik..huhuhu....nasib member2 bagi semangat..hehehe..

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio