Sunday, October 19, 2008

Cradle mountain, Tasmania











Pada musim luruh yang lepas, aku berpeluang pergi ke sebuah taman negara kat tasmania. Jaraknya dalam 2 jam lebih dari tempat aku. Cradle mountain, sebuah tempat yang terkenal di tasmania bagi yang berminat dengan aktiviti jungle-tracking. Pemandangan yang cantik dan mempunayi sebuah tasik air tawar semulajadi di tengah2 gunung. Suatu keadaan yang mengkagumkan dan sukar untuk ditemui. Tapi satu je yang tak best kat sini, suhu terlalu sejuk wlaupun kami pergi pada waktu tengahari. aku pakai 3 lapis baju tebal masa tue, tapi masih lagi terasa kesejukkan sampai ke tulang. MUngkin disebabkan altitud kawasan tersebut yang tinggi yang menyebabkan keadaannya menjadi sejuk.

6 comments:

oon said...

wow! kacak eh! bukan brokeback mountain ya kah hehehe

Anonymous said...

ya, cantik sekali permandangannya. sungguh menarik. agak2nya bila sy boleh ke sana ya?

Cikgu Bio said...

Hi Kamil.. Cantik pemandangan kat Cradle Mountain, mcm lukisan hehe.. harap-harap suatu hari nanti saya juga boleh sampai kat sana hehe..

Cikgu Bio said...

Hi Kamil.. Cantik pemandangan kat Cradle Mountain, mcm lukisan hehe.. harap-harap suatu hari nanti saya juga boleh sampai kat sana hehe..

Anonymous said...

nak tgk sydney & melbourne lak kat blog ko ni! hahahha...

great outdoor though..:)

Kamil L said...

oon-hehe..kacak nang kacak, tapi sik best, sejuk gilak..huhu...

Juri-jom, bila2 masa juri leh ge, nanti bawa ge naik cradle mountain :p

Cikgu Bio- Jom terry, datang sini, nanti bawa ge jalan2. Tapi di sini, semua nya hijau, takde lah hutan batu macam kat sydney n melbourne :)

Jep-hehe...aku nie kan pencinta alam sekitar :p ahakkss..ahakss... Belum ada kesempatan nak ge melbourne n sydney..arie tue pun singgah je kat airport melbourne..tak sempat nak jalan2 lagi..huhu

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio