Saturday, October 04, 2008

Raya ke 4 bersama pelajar Universiti of Tasmania, Hobart Campus..















Pelajar Uni of Tasmania dari Kampus Hobart dan Launceston















Pelajar Hobart n Launceston















Kali Pertama Jumpa, tp cam kenal lama dah..















Antara tetamu yang hadir















Lepak2 sambil makan




















Aku dan Hassan sentiasa Pink sama cam tahun lepas..hehe
















Pelayan tetamu :-p















Rendang Ayam















Rendang Daging















Berlakon lah tue :p


Ucapan Hari Raya


Hari nie hari Raya keempat, tetapi suasana hari raya d Launceston tahun nie masih meriah dengan kehadiran pelajar pelajar Uni of Tasmania dari kampus Hobart. Tahun ini sambutan raya bagi pelajar Malaysia dibuat di Uni of Tasmania, Newnham Campus, Launceston. Seramai lebih 25 pelajar Malaysia dari Kampus Induk di Hobart telah datang untuk meraikan sambutan hari raya tahun ini di Kampus Launceston. Tidak seperti tahun lepas di mana sambutan raya telah dibuat di Hobart. Jadi kesimpulannya, Raya Tahun nie memang meriah sikit.

Hari nie aku bangun awal sb nak masak untuk program raya. Aku tak masak banyak, dalam 1 kg ayam. Masak kari ayam :) Ntah, aku tak rasa pun kari ayam yang aku masak, entah sedap, entah tidak. Yang penting, aku bawa sedikit makanan untuk sambutan raya :) Aku nak buat banyak banyak pun, takde kuali yang besar... Jadi tue yang aku buat sikit je..huhuhu...

Majlis bermula pada pukul 12.30 tengahari, tapi aku sampai 1 ptg.. Sb ayam yang aku masak tak siap2 lagi..huhu..maklumlah, aku nie kalo bab masak kari, memang slow.. Setiba aku kat tempat majlis, tak ramai lagi pelajar yang sampai. Pelajar dari Hobart hanya sampai pada pukul 1.30 petang, sb perjalanan dari Hobart ke Launceston mengambil masa kira kira 3 Jam perjalanan. Tiada aktiviti lain yang dibuat kecuali berkenalan dengan pelajar pelajar dari Hobart. Ada juga pelajar yang aku jumpa bekas coursemate Mazmi dan Kamshari (Kawan yg keja sama2 d Bintulu).

Aku seperti biasa ke hulu ke hilir ambik gambar n berbual dengan sapa sapa yang ada d depan aku. Kena mesra alam, kalo tak, nanti sorang sorang lah plak..hehe... Aku tak ambik gambar banyak, sb terlalu sibuk berbual. Program berakhir dalam pukul 4.30 petang. Pelajar dari Kampus Hobart balik terus ke Hobart pada petang itu juga.

2 comments:

Anonymous said...

rajinnye update blog.

mmg nmpk meriah raya. honestly aku leh rase seronok gak tgk gmbr2 ko n the vid. raya aku x sunyi gak tgk member2 hepi. huhuhu

Kamil L said...

Thank you Jep :) aku dah gian plak update blogspot..Cam best plak berblog..hehe...

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio