Wednesday, January 21, 2009

Teringat kat Malaysia...

Nie burger Ikan Flathead, diaorg buat sendiri

Baru baru nie, kawan aku ajak aku makan kat umah dia.. Dia org melayu Singapura. Jadi aku angguk aje (orang dah ajak makan kan, rezeki jangan ditolak :D )... Masakkan yang dia dan wife dia masak, mengingatkan aku ngan Malaysia... Memang citarasa Malaysia sungguh (sb masakan singapura n malaysia sama je)...

Sayur goreng ala2 kampung :)

Popia kalo aku tak silap...

Ikan mullet (masak 3 rasa ke masak sweet sour..tak ingat dah aku)

Ayam panggang....memang rasa cam sate je...

Ikan Flathead goreng kunyit

Kalo bab makanan nie, selalu menyebabkan aku teringat kat Kampung... Wlpun aku nie tak lah kuat sangat makan, tapi ingatan aku dengan makanan2 malaysia nie terutamanya masakan melayu memang kuat.... Wlpun kat sini banyak makanan2 lain, tapi bg aku tak sesedap makanan kat malaysia terutamanya masakkan melayu. Mungkin lidah melayu kot kena makan masakan melayu..huhu....

9 comments:

khairul onggon said...

Rindu malaysia.. hehe.. makanan nampaknya nyaman jak sia..

Kamil L said...

ya lah Khairul... Wlpun nyaman, tp mesia lagik nyaman...huhu...

Sy Fazidawaty said...

sian eh..camnilah oo..mkn jak po ado lok..lak blt msia ktk mkn byk2..hehe!

juri_hakim said...

nak mamam sate...huhuhu

yarn said...

nyaman po popia yohhh... hehehe...

menu fevret ms bln poso...

wanie86 said...

nak gak aym pngang tu
ble le nk blanje sy aym pngang erk
hoho

jep said...

itu hari aku buat popiah. suka lak diorg mkn.

tp plg best ayam panggang tu wei.. !!

flathead tangkap sendiri ka? ;))

Kamil L said...

Yarn-yolah yarn, skali skala dapat makan, aso pilu jak atie maok balit..huhu...

Wanie86 - Bila yerk...huhu... saya wakilkan kwn awk kat cheras utk belanja awk ayam pangang k :p

Jep-fuh...jep, ko buat popia? kagum2... aku tak reti nak buat..huhu... Ayam pangang nie diaorg beli kat kedai je sebenarnya..hehe...
a.a...flathead tue kitaorg tangkap sendiri...sini senang nak dapat ikan, kalo rasa ikan takde dah, ge lah mancing 2-3 jam, dapatlah ikan..hehe...

Kamil L said...

Sy Faizdawaty-nunggu kitak pos nak makan ngan kamek eh.. :p

Akak Juri_Abg Akim- kenak sik nyuruh urang kuching pos kan ngan kitak sinun :p

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio