Tuesday, January 27, 2009

Akhirnya...

Model ikan pari :) Dah lama gak aku tak update aku nyer blog. Disebabkan aku sibuk sangat buat masa skrg... Tapi semalam dalam sibuk2, aku sempat gak ge mancing sekejap, dalam sejam. Dalam sejam nie lah, pancing aku mengena ikan pari... Ini adalah kali ketiga pancing aku kena makan dengan ikan pari. Tapi malangnya 2 kali umpan kena makan dengan pari, aku tak dapat nak naikkan pari tersebut, sebab pari terlalu besar hingga tali pancing aku terputus... Akhirnya kali ketiga, baru aku berjaya naikkan. Tali pancing yang aku guna boleh menampung berat 50kg.

Memang menyeronokkan, sebab setelah beberapa kali mencuba, akhirnya aku berjaya gak naikkan pari ini... Aku anggarkan berat pari nie sekitar 35kg...Memang sangat berat, masa dia makan tue, adalah dalam 10-15 minit aku bertahan, baru aku dapat naikkan ke pontoon.

Ekor pari nie aku potong sb kat ekor ikan pari nie ada duri yang berbahaya kalo terkena badan.

18 comments:

kiki said...

Bukan ikan pari yo kah, nak munuh Crocodile Hunter dolok? he he.

Kamil L said...

Kiki- kali juak kali...pari tok kali nak nucuk crdle hnter..hehe... Yo bilo dapat, alu terus kerat ekor, takut nyo nyucuk urang lain lak :D

yarn said...

bahyo wak nak namo ikan parek tuk...huhu...

yakti ngenang tedah crocodile hunter yo...

kiki said...

Bukan ekor yo dapat k ngembat miak sik maok kolah kah? ha ha ha...

oon said...

parik ya ada seberat JK kah mil?? hehehe

Kamil L said...

Yarn-yolah kan...kamek dolok sik tauk parek tok sampei boleh mbunuh urang..yo lah alu dkerat ekor bilo dapat..

Kiki-hehe..aok eh....nipo jak raso mun diembat pakei ekor parek tok kah o.o...

oon-hehehe...susah juak kamek nak jawab shah, sebab baruk2 tok tek tedah mati2 madah nya dah gemuk shah :p Tapi mun dolok, kali bena juak lah shah :p

Sy Fazidawaty said...

waaa!besar eh!tahniah!brapo minggu jak ka ikan parek tuk abis dimakan ka?hehe!

Kamil L said...

Sy Fazidawaty-tima kasih :) hehe....dah berik2 ngan kawan2 dah..sik larat nak makan sorang2 :)

Natrah &Helmi said...

dasatnya..ko masak apa ikan pari tue mil..pass lah kat sini ckettt:p

juri_hakim said...

saudara oon,
skrg JK dah 47.8kg ok....brapa berat pari ni mil?

khairul onggon said...

yobbi.. semuo urg saratok jak tok kah?? hihihi.. beso do ikan yo... kekekeke..

Kamil L said...

Natrah-kitaorg buat asam pedas n bakar... ok, ko tunggu jer yer, aku pos :p

Juri Akim-rasanya dalam 35kg..JK beratlah sikit dari pari kan Shah :p

Khairul Onggon-hehe..alu kuar kelaka saratok nyo... :p

azham said...

salam bro...
congrats...nh tangkapan terhebat ko setakat yg aku tau....

Kamil L said...

salam azham... tq :) a.a..nie yg paling besar aku pernah dapat :)

wanie86 said...

ikan tu lg gemok dr en kamil la
haha..

Kamil L said...

Dan sama GOMOK dan SAIZ ngan awak lah wanie..hehe...

wanie86 said...

mne ade.skrg sy dh kurs la
tp still xleh klhkan en kamil la
haha

Kamil said...

Wanie-hehe...wokey, teruskan usaha anda, saya sentiasa sokong usaha awk :p

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio