Thursday, January 08, 2009

Sama tp tak serupa

Calamari

Arrow Squid

Mempunyai bentuk yang berbeza.
Walaupun berbeza, tp bila dah dimasak, rasanya akan jadi sama :)
Tapi sesetengah tempat, apabila sotong (arrow squid) dah dimasak, ianya juga akan di panggil calamari...
Calamari adalah bahasa yang berasal dari Itali..

10 comments:

juri_hakim said...

bestnya buat sotong goreng tepung...sabatoj ktk mil...

Kamil L said...

juri_akim-hehe..saje sebotaj ju..hehehe.. Nyaman ju, goreng tepung...huhu... Nak? jom, datang Tas :)

jep said...

wow.. juri_hakim.. daringnye nick. bagusla. :D

calamari & squid.. betul2.. dah dipotong2 pun sama gak rupanye. yum yum.. dah 2 hari mkn sotong. kat sini calamari biasanye dlm frozen pack. squid lak leh dpt fresh.

jep said...

wow.. juri_hakim.. daringnye nick. bagusla. :D

calamari & squid.. betul2.. dah dipotong2 pun sama gak rupanye. yum yum.. dah 2 hari mkn sotong. kat sini calamari biasanye dlm frozen pack. squid lak leh dpt fresh.

juri_hakim said...

kamil: alu mengada2 laaa tu..

jep: salah fhm jer jep ni...juri n hakim di court laa...tul x mil..:p

yalah, jep pun buat sotong masak kicap hehehehehe..dah lama tak jumpa calamari kat nz..fresh kat cni.

Kamil L said...

jep- kat sana murah tak seafood? Ju tue kennnjjj :p

Juri akim-haha..kenjjj kitak tok eh.... ju, ju ge lah fishing kat NZ, mesti banyak ikan kat situ :)

juri_hakim said...

kenak kenjjj deng?ops deng indah...hahahahaha ...tak kuasa i nak g mancing...nnti sunburn laaa...dah laa tiap2 hari g farm ni...nasib ada sunblock kaakakkakakakaka

Kamil L said...

Juri_akim- ala, u ge farm pun, pakaian ala2 artis... inikan plak mancing, mesti lagi hebat :p

juri_hakim said...

hello..u ni selalu salah fhm ngan i tau..waaaaaaaaaaaaaa dah lama tak pakai cantik2 mil, rinduku di malaysia :)....waaaaaaaaaaaaaaaa

sticker said...

Although we have differences in culture, but do not want is that this view is the same and I like that!
age of conan power leveling

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio