Thursday, January 08, 2009

Dunia Arab??? TAK GUNA....


Tulisan aku ini mungkin bunyi sedikit kasar. Aku rasa kecewa gak ngan perang kat gaza, sebab ramai pihak (terutamanya negara negara2 Islam) hanya berdiam diri. Hanya hari ini sebuah negara yg anti amerika, Venezuela mengusir duta Israel.

Semalam dah lebih 600 org penduduk Gaza dibunuh dengan kejam oleh ZIONIS yg Celaka.. Penduduk Gaza seolah oleh berada dalam penjara, menunggu saat kematian. Mesir yang berkongsi sempadan dengan Gaza, tidak membuka pintu sempadan. Alasan yg pasti mengapa mesir berbuat demikian, disebabkan mereka tak suka HAMAS dan takut pada zionis. Arab Saudi pula tak berani sebab raja, putera, puteri dan golongan kerabat diraja saudi mempunyai hubungan rapat dengan amerika, sekutu kuat zionis. Sb amerika berjanji sblm ini untuk mempertahankan dan menyokong pemerintahan monarki di saudi dengan syarat saudi tunduk diam bawah telunjuk meraka.. Bodoh punya raja, pentingkan duit dan membiarkan saudaranya disembelih.

Gaza punya le kecil (tgk gambar di atas, gaza kwsn bewarna hijau d sebelah kiri), behampiran dengan laut diserang dari semua penjuru. Di laut, dengan kapal, di udara, dengan jet2 dan serangan di darat dengan kereta2 kebal moden. Zionis menggunakan segala peralatan ketenteraan baru yg belum pernah dicuba untuk digunakan di Gaza. Bom2 kimia juga digunakan..

Mahmoud Abbas pula sokong Zionis, sebab zionis berjanji kalo HAMAS berjaya dikalahkan, Gaza akan diserahkan kepada kumpulan fatah bawah pimpinan abas.. Takkan abbas nie buta politik, HAMAS kan dipilih secara sah dalam pilihanraya yang lepas... BODOH...BODOH.. itu namanya BODOH BANGANG.....

5 comments:

Blog Watcher said...

FUCK ISRAEL!! FUCK AMERIKA!!

Perdamaian tak pernah diungkapkan dengan senapan, karena yang diungkapkan dengan senapan hanyalah teroris dan Zeonisme.

Sudah beberapa kali kilatan mentari dan redupan malam Israel menghujankan agresinya di wilayah Gaza. Tergambar jelas dalam layar syaraf ingatanku, betapa jelas dan terang 345 saudara-saudaraku tewas dan 1000 lainnya luka-luka.

Krisis kemanusiaan terpampang di sudut negeri Palestina.

Wahai saudara seimanku!!

Demi karena ini, mari serentak, kita acungkan jari tengah kita, dengan meneriakkan: "Fuck Israel!! Fuck Amerika!!" Sebagai simbol perlawanan kita. Kita buat maju langkah kita. Laksana prajurit yang harus taat pada titah hati, kita maju!! maju terus berjuang sampai memperoleh kemenangan.

"Fuck Israel!! Fuck Amerika!!"

madah perlawanan kami kepadamu, Bagi kami tidak mengenal pendirian lain, kecuali menang atau hancur.

sumber : www.asyiknyaduniakita.blogspot.com

Natrah &Helmi said...

Sedihkan tengok dunia sekarang nie..my heart goes to all Palestinians..:(

juri_hakim said...

"Kalau kita tengok kekejaman Zionis di Gaza sekarang ini mereka bertindak dengan menghancurkan Masjid dan Sekolah2. KENAPA?

Sebab Zionis tahu bahawa Masjid adalah tempat umat Islam bersatu terutamanya bila solat jamaah dan sekolah adalah tempat pendidikan ilmu untuk anak2 dan masyarakat. Mereka ingin menghalang dari masyarakat Islam bersatu kerana mereka sedar apabila umat Islam di Gaza menyempurnakan solat secara berjamaah, mereka akan lebih kuat dan Zionis tidak dapat menguasai Gaza. Sejarah menunjukkan bahawa umat Islam menang dengan kekuatan Iman dan Jihad dan Zionis takut dengan "Jihad" dari rakyat Palestin dan Umat Islam seluruh dunia"


"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... . turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Gaza, hancurkanlah rejim zionis..amin. ..." (surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)

Marilah kita sama2 berdoa..Semoga penduduk Gaza yg tak berdosa dilindungi Allah drp Isreal laknatullah..

Ronie said...

marilah kita berjuang dlm daya kita, pulaukan barang2 sekutu zionis untuk lumpuhkn ekonomi depa. Celaka juga org Islam yg hanya melihat penderitaan umat Palestin tanpa berbuat apa2.

Kamil L said...

Blog Watcher- Moga Israel mendapat balasan dari apa yg mereka lakukan d bumi Gaza...Moga Hamas berjaya dalam peperangan dengan Zionis... INSYAALLAH...

Natrah- Benar tue, sedih sangat...aku tgk gambar2 kat gaza, sampai aku tak bleh nak tgk..sedih dan sangat teruk.. yg sedih sangat, budak2 kecil dah jadi mayat sedangkan apa yg budak2 nie tahu hingga mereka dibunuh? Kejam, itu je yg aku bleh kata...

Juri_akim- ya, marilah kita sama2 berdoa moga Israel kalah dengan teruk di Gaza... Mereka (zionis) lebih kejam dari binatang...

Ronnie-Itulah kan, sedih sangat bila tgk negara2 Islam, terutamanya negara arab hanya berdiam diri..tiada satu pun negara arab yg berani bersama2 mempertahankan gaza dari israel... Malah mereka hanya duduk diam, tanpa berbuat apa2... Memang sangat menyedihkan bila melihat keadaan ini berlaku.. memang benarlah sabda Nabi S.A.W., di akhir zaman nanti, umat islam bilangan nya adalah sangat ramai, tapi semuanya hanya umpama buih dilautan, yg akan pecah bila dihempas ombak...

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio