Tuesday, January 13, 2009

Jangan disangka air yg biru tiada ikan yu :)

Aku nak letak gambar aku gak..hehe... Nie masa aku ge kat East Tasmania.... Air memang jernih dan bersih dengan batu di tepi pantai...
Memang jernih, dan sesuai untuk mandi bg sapa2 yg bleh tahan sejuk....

Tapi, dua hari lepas, kat sini, seorang budak hampir maut apabila disambar oleh ikan yu kat kwsn ini... Tp dia selamat dengan kecederaan yang parah.. Jadi kesimpulan yang aku bleh buat, walaupun secantik mana pemandangan, air yang biru, hijau dan bersih, jangan disangka takde ikan yu..... Di Australia, dalam masa 3 hari lepas, 3 serangan yu direkodkan... memang menakutkan kalo dikira dengan kekerapan serangan... Ikan yu adalah spesies ikan yang boleh berenang hampir dengan pantai.. walaupun air setakat lutut, ikan yu masih boleh berenang dan menyerang mangsanya...

9 comments:

Sy Fazidawaty said...

aie..kacak pantey,tp bahaya..rela gik mek sunbathing kat tanjung kembang..hehe!

Kamil L said...

Sy Fazidawaty-tapi sik pa, ikan yu sik pandei berenang atas pantei :p

khairul onggon said...

yaaahhh.. ikan yuk lagik bahya... berapa lamak ktk sinun tek?? dah lamakkah??

Kamil L said...

Khairul onggon- nasib kat mesia ikan yuk kecik2 jak o.o... :) bleh mandik laut :) Kamek dah setahun limak bulan dah situk... kamek kat situk lam 3-4 tahun, nangga rupo keadaan... mun sik dapat abis lam 3 thn, mungkin lanjut sampei 4 thun :) semua bergantung dengan research, arap2 semua berjalan lancar :)

stranger said...

yaaa.. i've read the story about the shark attack. rupanya at this particular pantai ya. jangan disangka airnya jernih ....

p.s. haiyaaa sangatlah lawa view pantainya.

Natrah &Helmi said...

uish biar benoo...dasatnyaaa...anyway..ko apa kabo kamil...lama tak dengar kabo berita naa

Kamil L said...

stranger-a.a...memang cantik dan tenang, tp bahaya sikit kalo tak berhati2 :)

Natrah- Aku sihat je natrah, tgh sibuk ngan exp ke 2... memang sibuk banyak le kali nie natrah..sibuk sampai aku rasa malas dah..huhu...

Ronie said...

ahaa..peribahasa baru and it was proven!

splendid said...

Read your article, if I just would say: very good, it is somewhat insufficient, but I am still tempted to say: really good!
runescape gold

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio