Monday, March 16, 2009

Sawit

Hari nie aku tolong Prof Ng sampling.. Prof Ng adalah pensyarah dari USM yang buat kajian mengenai penggunaan minyak kelapa sawit dalam makanan ikan selama 6 bulan kat sini. Yang sorang lagi itu adalah Prof Chris, co-supervisor aku. Tahun lepas dia supervisor aku, tapi tahun nie dah tukar, dia jd co supervisor plak.. Aku pun tak tau kenapa tukar...

Kat sini yang menariknya, bila ada sampling, akan ada yang akan menolong.. Sebelum nie, supervisor aku tolong aku dengan sampling aku.. Satu budaya yang sangat menarik. Dengan cara ini, supervisor tahu apa yang kita buat dan kita pun bertambah yakin dengan apa yang kita buat.

Aku yang tolong tangkap ikan dalam tangki... :)

5 comments:

yarn said...

agaga...budaya tlg tangkap pun ado juak kah bro oo..? grrr....

bgs budaya yo bro. kmk sokong budaya supervisor nlg molah smpling.

Jep said...

mcm ku kenal prof. Ng tu.
ada satu kartun kat astro yg popular kat mesia.. Wonder Pets. cube tgk youtube utk theme song dia.. "apa yg penting.. kerjasam.." hehehhe

Natrah &Helmi said...

kamil..bestnyaaa sv tolong buat keje...kalolah sv aku camtue gak..fuh..indahnya dunia...

eh..prof ng yg dari usm tue kan..

SyFazidawaty said...

gago sampling dpt juak amik gamba owh..heee! =)

Kamil L said...

Yarn-yolah kan :D

Jep-mesti ko kenal, orang ikan kan..dulu dia chairman utk asian aquafeed kat pwtc 2005...
aku tgk kartun tue, tak pernah tahu plak kewujudan kartun tue..huhu...

Natrah- rasanya dia slalu ge upm gak..slalu jd external examiner kat upm... a..a..dia prof dari USM..

syFazidawaty-hehe..ni po nak polah, bergian nak bergambar ..hehe

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio