Wednesday, March 25, 2009

Lawatan

Ahad lepas, Jabatan Pelajar Malaysia dari Sydney membuat lawatan ke Tasmania. Lawatan ini memang dilakukan setiap tahun. Ini adalah untuk mendapat maklumbalas dari pelajar yang berada di Universiti di luar negara. Perjumpaan adalah bermula dari pagi dan petang. Malamnya ada majlis solat berjemaah dan bacaan Surah Yasin bersama2 pelajar muslim di sini. Disebabkan ini kali pertama pelajar muslim berkumpul setelah semester baru dibuka, jadi ada beberapa org pelajar baru. Seperti tahun2 sebelumnya, bilangan pelajar muslim tidaklah ramai, rasanya yg datang malam tue tak melebihi 20 orang.

Selepas solat berjemaah, ada makan2 sikit. Semua nie "potluck"... Hanya aku jer tak sempat nak bawa apa2.. Kebetulan hari tue aku ada discussion dari pagi sampai kol 8 malam. Jadi memang tak sempat nak masak apa2. Tapi aku datanglah gak, kalo tak datang nanti, nanti tak de orang plak..Meramaikan suasana :)

Ini adalah staf2 dari Jabatan pelajar Malaysia.

Berbual. Bukan senang nak berjumpa terutamanya bagi pelajar malaysia. Dah ler tak ramai, duduk pun bertaburan..hehe.. maksud aku, semua duduk jauh anatar satu sama lain... Pelajar kampus Launceston memang tak ramai, sebab kampus nie adalah kampus cawangan... Kalo kampus induk di Hobart, barulah ramai....

Aktiviti lepas makan, berbual lah kan...

8 comments:

yarn said...

yerrr...!!! rindok ati...sik aso nak pulang mesia ktk bro..? hehe...

Natrah &Helmi said...

wow, manyak ensem pakai baju melayu warna pink..err tapi suami aku lagi hensem laa..hehe

Jep said...

mil, aku tgh scan2 gmbr2 ko ni mana tau ada awek comei :D

SyFazidawaty said...

heee!mena kato kak yarn eh..muko rindok ati cam xmok blt seratok gik.. =D

Kamil L said...

Yarn & SyFazidawaty- huhu..sapao madah sik maok balit, mun dapat, esok juak nak balit eh..huhu..nyaman gik aso kat negeri kito pun..huhu

Natrah-hehe...tq lah wlpun aku kalah ngan helmi :p Tp aku tau helmi takkkan pakai baju warna pink :D

Jep-hehe...scan, jgn tak scan :p ...eh, kat sana ada org dari Jabatan pelajar Malaysia yg datang melawat tak?

juri_hakim said...

wow....cam pengantin jak hahahhahaha...dah ready kah tok mil?

Kamil L said...

Jue-Mil yang patut tanya ngan ju dah ready ke tak.. Kenjjj JK tok eh :p

juri_hakim said...

ahhahahahahahaha

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio