Sunday, April 26, 2009

Muka yang tak berseri

Kejap betul rasanya, esok dah Isnin balik.. Masa makin cepat berlalu. Risau pun ada mengenangkan research yg belum siap lagi. Tinggal dalam setahun setengah lagi cuti aku. lepas nie, dah kena balik n keja.

Hari nie hujan sepanjang hari. Jadi memang tak boleh nak kuar mana mana. Ditambah lagi dengan suhu yang semakin sejuk skrg. Jadi, bertambahlah malas aku nak keluar. Jadi hari nie aku duduk kat umah jer..

Aku terfikir, daripada aku duduk tak buat apa apa, baik aku buat sesuatu untuk menghilangkan boring. Jadi aku pun terfikir nak buat kuih serimuka.. Lama dah tak merasa kuih serimuka. Bahan2 pun dah ada, hanya nak buat jer.

Jadi aku mulalah buat dan ianya hanya mengambil masa 1 jam untuk siap.. Nie lah hasilnya.. Rasa tak lah sesedap mana, yg penting adalah rupa macam kuih serimuka..hehe :) Walaupun tak lah seseri serimuka yang dijual kat pasar2 malam ;)




11 comments:

juri_hakim said...

kelasssssss la mil...berseri2 muka jue baca ..menjadilahhhh laaa tu...berusaha laaaa..kagum mek..:)

Kamil L said...

Juri-hehe...tq JK. ;)

yarn said...

heeeheee....supan eh! mek sik pandei molah kueh yohhh, tp ktk pandei!!! haihhhhh...malu ehhhhh!!!

*byk na pemandei ktk tuk eh. dah atang situk lak, rajin2 molah kuih tuk bro, ado k anta gmh tuk..nak ncerik aso eh...hehe~~~

tolaughoftenandmuch said...

wah stedi. tabik! =D

SyFazidawaty said...

waaaa!best2!cam nyaman jak kueh yo..mok ckit.. =D

juri_hakim said...

malu indah :p

cheau said...

Wahhh!!! Memang betul2 pandai masak lah Mr. Kamil... Cayalahhh...

Jep said...

aku suke kuih ni... suka gilos. hahah... sodap tu!!!
aku blum sampai tahap ni lagi. hahaha

Kamil L said...

Yarn-hehe..iboh kedak ya...kitak pun pandei, sb biasanya urang puan tok ada banyak bakat terpendam dalam memasak :) Ok, kelak mek molah gik mun dah balit stok :)

tolaughoftenandmuch-tengkiu

Syfaziadawaty-ok..tunggu jak, dah pos dah :p

JK-hehe..nipo ngan :p

Ayu-huhu..cuba n jaya jer ayu :D

Jep-hehe..betul, ko slalu beli kat bazaar ramadan :) takpe jep, menuntut sikit2, nanti confrm leh buat nyer :D

yankumi86 said...

ni nmenye kuih muke x berseri ni
kuih seri muke len en kamil
hahaha

pawana said...

percayalahhhhhhh!!!!

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio