Wednesday, April 08, 2009

Memotivasikan diri sendiri?

BUKAN SENANG NAK JADI SENANG, DAN BUKAN SUSAH NAK JADI SUSAH...

Selalu aku dengar ayat ini. Nampak singkat, tapi maknanya terlalu mendalam. Dan aku rasa, inilah harga yang patut dibayar oleh semua orang. Tapi adakah istilah "senang" nie sama bg semua org? Ntahlah...masing2 kita mempunyai pendapat yang berbeza...

Aku percaya, setiap orang mempunyai kata kata semangat yg disimpan dalam diri masing2 dan akan dikeluarkan bila berada dalam keadaan yang sukar bg mengembalikan semangat yg hampir pudar.. Aku tak kata semangat yang hilang, sebab tanpa semangat, kita sebenarnya mati.

Hakikatnya, kita adalah pakar motivasi bagi diri kita sendiri. Kerana apa? Kerana hanya kita sendiri sahaja yang tahu selok belok masalah kita dan hanya kita sendiri yang yang mempunyai jawapan dan jalan penyelesaian pada masalah yang kita hadapi... Fikir fikirkan lah :)

7 comments:

juri_hakim said...

:)

Kamil L said...

:)

tolaughoftenandmuch said...

*thumb up* tolaughoftenandmuch likes this.

yarn said...

kus semangat kato urg tuo...hehe...

chea_u said...

Agree... Drp byr beribu2 ringgit jemput pakar motivasi... Better kita jer jd pakar motivasi sendiri... Hanya kita yg tahu siapa kita... Yg penting kesedaran dlm diri

murni said...

kamil,
pepatah atas skali tu la yg selalu bapak aku pesan kat anak die sorang ni...rindu!

tu la..sama2 la kite berusaha ek kamil!

Kamil L said...

tolaughoftenandmuch- Tq :)

Yarn-hehe..lamak sik dengar ayat yo eh... :)

Ayu-ya..betul tue :)

Murni-tue ler kan Murni.. dalam hati slalu rasa kurang keyakinan bila hadapi maslaah. Tapi bila difikirkan, "kalo kita rasa susah, cuba bayangkan, ada org lain yg lagi susah dari kita"...

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio