Sunday, April 19, 2009

Bercuti di Wynyard n Stanley

video

Baru2 nie masa cuti Easter aku ge bercuti kat Wynyard selama 3 hari 2 malam, dalam 160 km dari tempat aku study. Tempat nie memang bagus untuk bercuti, tapi kurang menarik bagi aku kerna takde tempat yg sesuai untuk mancing. Jadi untuk memastikan cuti kali ini diisi dengan aktiviti yg menarik, aku n kawan2 buat keputusan untuk pergi Stanley (http://kamil80972000.blogspot.com/2009/01/memancing-dan-mencandat-sotong-di.html). Aku pernah pergi Stanley hujung tahun lepas untuk mencandat sotong. Jarak Wynyard ke Stanley adalah dalam 1 jam. Tapi kali ini bukan musim sotong, jadi takdelah aktiviti mencandat sotong. Hanya memancing ikan. Ada banyak ikan kat area nie, tp malangnya semua ikan kat sini besar2. Mungkin disebabkan kawasan ini adalah laut, jadi ikan yg ada semua besar. Jadi tali pancing aku hanya bleh bertahan untuk ikan seberat 35kg. Ini Video masa pancing aku ditarik ikan. Tapi malangnya tali pancing aku putus sebelum ikan tue dapat dinaikkan. Pakcik sebelah aku dapat ikan yg macam ikan tuna (tak tu lah plak aku spesies apa) dan dapat barracuda... Aku belum ada rezeki hari tue.. Tapi takpe, lain kali aku akan balik mancing kat sini lagi :)

9 comments:

Ayu Said said...

WoW!!! Agak2nya ikan tu lebih besar dr awk kot, Kamil:0) Tu pasal pancing yg ditarik ikan bkn ikan yg ditarik pancing...

yarn said...

ikan besar2? hishh...ingin mek nangga... byk na wak nak d diat mek ngei negeri yo hohhh... sikhai2, nangga gbr jak la...hehe....

Kamil L said...

Ayu-hehe..3 kali saya baca komen awak, baru saya faham..hehe.. a..a..tue ler kan, sepatutnya pancing yg tarik ikan, nie ikan plak tarik pancing..hehehe....

Yarn-ikan besar gilak, yo lah sik apat nak ditangga..huhu.. mun kecik, dapat ditangkap tek, bleh ditangga :p

khairul onggon said...

Kamil.. hehehe.. mala jak ngail ikan owh... besda jak upa.. mun kmk sik berani dekat2 ngan aik coz x pandei berenang.. kekekekekeke...

Jep said...

cayalah!!!!!!!!!!!

ni bleh buat course baru blk upmkb kang :D

juri_hakim said...

cayalahhhhhhhhhhhhh mil

manlaksam said...

Pak Man tak suka mancing tapi suka candat sotong.
Salam ziarah dari Pak Man.

SyFazidawaty said...

cambest jak ngail ikan..tp syg ikan tlepas..nebes indah mek ngga..xdohai owh,len kali cuba gik.. =)

Kamil L said...

khairul- ngail tok mun dah minat, alu jadi gian..hehe.. mun ada masa, belajarlah ngail n berenang, pasya confirm kitak akan ngail tiap2 hari :)

jep-haha..takkan nak wat course memancing kot :p

Juri-Cayalah jugak :p

Pak Man-Saya pun minat candat sotong Pak Man, tp jarang dapat peluang sb takde bot..huhu...

SyFazidawaty-hehe...mun kitak ngail dirik pun, lagi terasa nebes eh :D

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio