Tuesday, February 03, 2009

Lari dari cuaca Panas..

Disebabkan cuaca yang melampau panas kat Launnie yang melebihi 40 darjah, aku dan kawan2 telah buat keputusan untuk pergi ke Hobart di mana suhu di sana di bawah 30 darjah. Jarak Launnie ke hobart dalam 200km. Hobart terletak di bahagian bawah pulau Tasmania. Jadi suhu sdikit rendah jika dibandingkan dengan Launnie. Kitaorg bercuti di sana selama 2 hari. Disebabkan masa nie aku tengah jalankan ekperimen, jadi aku telah minta tolong kawan aku untuk monitor aku nyer experimen semasa ketiadaan aku kat sana.. Nasiblah kawan aku tue nak tolong jaga aku nyer ikan dan monitor aku nyer experimen, kalo tak, tak bleh aku nak cuti :)


Nie gambar masa kat Salamanca Market, Hobart. Market nie kira cam pasar Satok kalo kat Kuching... Hanya wujud pada hari sabtu dari pagi hingga tengahari jer.. Barangan yang dijual kebanyakkan barangan kraftangan dan hasil pertanian penduduk di sini.

Pemandangan di Salamanca Market

Biasanya tempat ini memang terkenal di Tasmania dan merupakan tempat tumpuan pelancong di Tasmania. satu2 nya tempat terbuka yang menjual barangan yang dihasilkan di Tamania.

Kalo kat London pun ada bas merah 2 tingkat, kat sini pun ada gak :D

9 comments:

yarn said...

bes2!!!

*double decker yoo...

Sy Fazidawaty said...

wah..g shopping!best!

khairul onggon said...

hehehe.. boh lupak kirim salam ngan Tasmanian devil hehehe... Best owh round2..

jep said...

ko beli ape tu?.. bsr beg (plastik) kat tgn tu

juri_hakim said...

mil, carikan ju handbag dr kulit or bulu kangroo ekkkk...serious ni :)

Kamil L said...

Yarn-huhu...nangga jak kamek, sik sempat nak nait..huhu...

Sy Fazidawaty-hehe..siklah, ge jalan2 jak...nangga2 keadaan :p

Khairul-hehe..kelak mek sampeikan salam :p

Jep-Ntah, aku beli macam2, tapi sebenarnya tak lah unik sangat pun barang2 kat sini, aku rasa cam besa2 je barang kat sini..huhu...

Juri_Akim- ok, tak pernah terfikir gak barang dari kulit kanggaro..hehe... ok, nanti jumpa, mil belikan :) btw, NZ takde kanggaro ka? Kat sini yang terkenal kasut dari kulit kambing..tue yg banyak djual kat sini....

juri_hakim said...

tq2..nak 3 tau.kalo murah nak 4 laaaa.hahahahhahaha rasanya nadai di nz tok ...hehehhe mil dah beli kah kasut kulit kambing?

Kamil L said...

juri_akim-tak beli lg ju, sb mil tak minat ler dengan design kasut tue..huhu....

juri_hakim said...

juri_hakimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm laaaaaaa :p

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio