Sunday, February 22, 2009

Ikan Yu

Semalam aku ge mancing kat pontoon.. Masa aku sampai tue, adalah lam 10 org budak2 tengah mandi kat area pontoon tue... Terjun, melompat, menyelam, semua ada... Dengan keadaan bising camtue, memang confirm lah ikan takde... Tapi aku buat keputusan nak mancing gak.. Aku balinglah pancing jauh2 ke tengah (sb kat tepi confrm ikan takde sb bising).. Lam 10 minit pastue, pancing aku kena tarik ikan.. memang macam bentuk U dah jorang aku.. Aku ingatkan pari dah... bila aku tarik, errrr.... ikan yu rupanya... memang tak pernah terfikir nak dapat ikan yu... yang menariknya, budak2 yg mandi tadi, semua naik ke atas pontoon nak tengok ikan yg aku dapat.. pas diaorg tengok, semua balik dan tak nak mandi lagi... rupanya diaorg takut mungkin ada ikan yu lebih besar berenang kat situ..hehe :)

9 comments:

rauhunt said...

Yu Bodoh ke? :D

Aku smpai skang tak bleh trima apasal la di bg nama Yu Bodoh ..mcm takde nama lain

SyFazidawaty said...

aie, ikan yu..cute do jak!hehe!pos ke ctuk jak ikan yo leh x? =)

oon said...

mil, klk mun dah balit btu, kt duak ngail mok, teringin mok ngail koh. klk ktk ngajar lah, mek belukuk ngail tok hehe

Jep said...

kamil kata ni gummy shark. tp gummy shark dia byk flakes kan kat badan dia, mil. x nmpk la pulak. tp aku rasa ni blum mature lg. anyway, ko masak asam pedas ka? hahaa..

mat/rauhan,
aku rasa dipanggil yu bodoh (bambooshark) sbb dia suka berenang kat shoreline/inshore or selalu org jumpe kat estuaries. org ingat dia sesat sokmo.. tu yg panggil bodoh kot. heheh. aku rasa la..

Kamil L said...

Rauhunt-aku rasa gummy shark...sb takde gigi yg tajam :D a.a...yu bodoh..cam pelik je bunyi nama ikan tue..hehe

SyFazidawaty-hehe..kelak balit sinun kito ngail ikan yuk...hehe...

oon-Ok, bleh shah..kelak mek ajak kitak ngail udang...sb mek kat situk jak ngail ikan, mun kat Malaysia, mek sik ngail ikan, sb susah nak dapat, tapi mun ngail udang, senang nak dapat :)

Jep- Betul ke jep? aku tak tau sangat..Yu nie kalo besar, sampai berapa meter yer? Aku tak masak lagi..tak tau nak masak apa..huhu...

pawana said...

wahhh ikan yu!!
sedap nie kalo masak lemak kuning cili padi wawawa....

Kamil L said...

Pawana-betul ke? tak pernah plak masak camne..tak hanyir ke?

juri_hakim said...

emmm bestnya..masak kari ikan yu n goreng...pos mil hahahhaa...ngail udang ka, ikan ka or ngail eheemmmehhmmmmmm kat malaysia mil? hehehhehehe :p

Kamil L said...

kat malaysia, ngail udang jue :p ju nie, selalu salah faham :p

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio