Friday, June 10, 2011

Kejap ada..Banyak kali takde..

Sekarang nie tersangat2 lah busy.. nak buka blog pun jarang ada peluang.. Buat masa nie sibuk sebab tengah writing thesis yang entah bila nak siap.. Makin buat, makin banyak plak rasanya yang perlu ditulis.. Bila orang tanya bila nak abis tulis thesis, aku jawab aku sendiri pun tak tau..

Ada kawan2 tanya, kenapa aku nampak slalu stress? susah sangat ke nak menulis tue?
Aisehhhh..aku malas lah nak jawab soalan2 macamnie... Kalo aku kata susah, nanti orang kata aku nie saja nak menunjuk..Jadi jawapan aku, "bolehlah", tp kalo nak rasa, sambunglah gak nanti...baru ada pengalaman sendiri..kalo aku nak cerita, mungkin susah orang nak faham..huhu..

Sekarang pun tgh musim sejuk kat sini..aku tak tau sejak minggu lepas sejuk lain macam je... Bila berita kat TV semalam, rupanya angin sejuk bertiup kat tempat aku, sb itulah dijangka sejuk dalam seminggu dua nie.. skrg kat tanah tinggi pun dah ada salji.... Aku sebenarnya paling tak suka dan tak suka musim sejuk... otak aku tak berfuungsi masa musim sejuk..bila tidur, nak bangun susah sungguh...sedap o.o..tdr masa sejuk2..huhu.. Jd buat masa sekarang, untuk mengelakkan aku terbanyak/terlebih tdr, aku biasa turn on heater kol 3 pagi supaya aku leh bangun pagi2... tue je lah cara yang paling senang...

Tapi kat sini masalah heater plak, menyebabkan letrik mahal...dah lah bil letrik sampai 3 bulan skali... biasanya dalam musim sejuk, rumah aku bayar sekitar AUD 2000 utk bil letrik 3 bulan... rumah aku duduk skrg ada 6 bilik, dan ada 6 0rg penyewa... Tp jgn heran, kat sini letrik mahaiiii nak mampusss.... Memang bersyukur sangat kita di Malaysia, tarif letrik masih tersangatlah murah..tp kena ingat gak, malaysia banyak empangan, memang patutlah letrik murah..hehe... tambahan pun kat sini, gaji kat sini mahai2... Gaji kerani biasa dalam sekitar 40-50 ribu AUD setahun.. Kalo gaji keja2 biasa pun dibayar sekitar 10-15 AUD sejam..

Ok...nanti ada masa, aku cerita lagi lah kan apa2 yg menarik di sini... :)

2 comments:

mOnAlEa said...

lama dah x update.sikpa...siap jaklah thesis ya lok

Kamil L said...

ya lah kan...sik sabar mau abis tulis thesis..huhu...n paling penting, nak balit mesia...indu gilak dah ngan mesia, terutamnya negeri Sarawak :)

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio