Tuesday, June 16, 2009

Cubaan kali kedua

Hari tue (entri bulan lepas), aku buat kuih serimuka, tapi ada yg kata kuih serimuka yg aku buat dulu warnanya terlalu hijau..hehe.. Biasalahkan bila org amatur buat kuih, warna tak penting, yang penting, rasa..hehehe.... Jadi untuk kali kedua, aku buat serimuka dengan warna hijau muda, kasi cantik sikit... Yang kuning tue adalah lapisan jagung, jadilah kuih serimuka jagung :D Ok apa kan.. ada perasa pandan dan jagung dalam satu masa :)

Nie rupa bahagian dalam bila dah dipotong. Nasib ok...aku risau warna hijau bercampur ngan warna kuning je.. Kalo bercampur, kena panggil nama lain plak, kuih serimuka pandangung (sb campur jagung n pandan)..hehe...

8 comments:

Yan - Syafiq said...

rajinnyer....huhu

*wink wink* said...

hehe!baking cake to release tense?great! =)

juri_hakim said...

wah..npak tebal mil....berapa cm ni berbanding serimuka malaysia?hehehehhehe anyway looks so yummmmy though...congrats..jue pun sik pernah try hahahhaha boleh kawin dah ktk tok ehh

Natrah &Helmi said...

dasatnya ko kamil..aku tak penah buat kuih seri muka seumur hidup aku..beli penahlah,hehe

Kuzak said...

"Biasalahkan bila org amatur buat kuih, warna tak penting, yang penting, rasa..hehehe...."

Tapi aku pernah makan mi maggi yang kau masak guna dapur karan kat asrama kolej 14 dulu... rupa x best dan rasanya pun tak sedap... pasal masa tu guna telur yang dah berkarat...

Tapi aku tetap bersyukur..

Kamil L said...

Yan-terpaksa rajin, sb tak jual kat sini...hehehe...

*wink wink*- betui2... thanks ;)

Juri_Akim-lupa nak sukat ju, tue yg tebal..hehehe.... Ju lah kawen dulu kan :p

Natrah-cuba natrah, jgn tak cuba.. :)

Kuzak-biasalah kuzak, kalo makanan free.. :p

chea_u said...

Kagumnyerrrr... Hemmm berseri sungguh kuih tu ya.... Kalau bleh send kot e-mail, bleh gak rasa ^_^

Kamil L said...

Chea_u-hehe..kena tunggu org cipta alat utk hantar makanan melalui e mail lah kan :p

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio