Monday, August 01, 2011

Salam Ramadhan

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN KEPADA SEMUA KAWAN KAWAN YANG BERAGAMA ISLAM. MOGA AMALAN KITA TAHUN INI DITERIMA OLEH-NYA. AMIN.

Ini ramadhan aku yang ke 5 di perantauan. Tahun nie Ramadhan kat sini musim sejuk. Jadi siang tak lah panjang sangat...sekarang subuh pukul 5.45a.m dan magrib pukul 5.16pm. Semalam terawih yang pertama utk Ramadhan tahun ini. Yang menariknya dekat masjid semalam, majoriti orang Malaysia. Imam pun orang Malaysia juga. Semakin ramai orang Malaysia kat sini. Dah macam jadi perkampungan Malaysia pulak..hehe.. aku masih ingat, tahun pertama aku kat sini, nak tgk orang malaysia, susah sangat..orang Melayu masa tu aku rasa lam 15 orang je. Sekarang nie aku rasa mau dah lebih 50 orang dah... Kat mana mana pergi mesti jumpa dengan orang Malaysia... Salam Ramadhan kepada semua kawan2..terutamanya kepada kawan2 yang tak pernah jemu melawat blog saya :-)


7 comments:

mMoOnN aAlLeEaA said...

salam ramadhan juak buat kitak. raya pun sik balit kah?

erolnukman said...

Salam ramdhan & selamat berpuasa pok!

Kamil L said...

mMoOnN aAlLeEaA-Terima kasih dan slamat berpuasa juak...raya tahun tuk sik balit juak...huhuhu...

Erolnukman-terima kasih pok n slamat berpuasa juak :)

Anonymous said...

bestnye puasa time winter. pjg sket mlm, bleh ko qiamullail lama2. hehe.

jep

Kamil L said...

hehehe...INSYAALLAH :)Tue lah kan, tak terasa sangat puasa sb sejuk n sekejap.. aku rasa, kat UK skrg mesti lg panjang masa puasa sb summer kan.. Ko kat sana musim apa yer?

Anonymous said...

northern hemisphere tgh summer kan. puasa 16 jam. cobaan. - jep

Kamil L said...

cabaran betull...dah lah summer kat tempat ko memang panas..huhu...

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio