Friday, August 26, 2011

Musim dah berubah

Aku tak tau nak upload apa..jd sempena dengan musim bunga yg baru nak masuk nie, aku uploadlah gambar bunga..hehe :)Selamat berpuasa semua..tinggal beberapa hari lagi nak raya.. raya kat mana2 pun sama je lah kan..yg penting semngat raya tue ada.. aku kat sini wlpun takde suasana, tp hati aku masih rasa raya, jd cam malas dah nak buat keja bila dah dekat dengan raya nie..hehe...

Kelaka saratok ikit. Mun ngekut raso atie, nang aso maok balit jak eh..lamak do dah sik nangga pintu gerbang n bandung ngei saratok eh.. ngenang maso kecik dolok, ngabang umah urang, minum air menet..nang sik apat dilupak eh kenangan maso ensio.. mun jaman kecik2 dolok, malam bandung lah malam yg dinantik..nipo ndak, malam yo jak dapat ngelayo, ghaon2 musin kampung.. waktu yo urang makei pelito banyak agik..kenek tuk mungkin sik rame dah makei pelito sb minyak tanah pun sik dijuai gik eh..ndak ku tauk kenak...pelik juak nipo minyak tanah pandei abis poyo.. main mercun..aie..macam2 jenis mercum maso yo..saiz pun besar2 jak.. mercun terbang, bungo api warna warni..kenek tuk nang sik boh nak madah, nang susah nak nangga... sik beraso tuk dah rayo ke 5 aku d perantauan.. nang sik pernah terpikir aku rayo d perantauan.. maso ku study ngei terenggganu n kl pun nang aku balit jak maso rayo.. tapi kenek tuk, bukan sik maok balit tp sik ado cuti..makin rayo, makin lah gago..pelik juak eh... mun aku tauk dolok, nyambung belajar kat mesir kah, iran kan, nyaman leh balit rayo..hehehe.. selamat hari rayo semo...INSYAALLAH, mun dipanjangkan umur, tahun depan aku berayo ngei Malaysia gik...tempat sik tauk lah...hehe..tp yg pasti ngei Malaysia... :)




2 comments:

Cik Gold said...

salam kitak.mok tyk lah,best xkat tmpt org?kmk ingin glak2 nak further study kt negara lain.tapi lom ada rezeki :)

Kamil L said...

Salam Cik Gold :)
Study kat tempat orang best juak, sb banyak pengalaman baru dapat diperoleh dari situk... Cara hidup, pergaulan, persekitaran nang berbeza dari tempat kita.. Tp dalam best, ada juak yg sik best. Makanan susah nak cari yg halal, kos hidup yg tinggi, dan beberapa agik..Tapi sik pa, sikit demi sedikit, kita akan biasa ngan semua benda ya :) INSYAALLAH, kelak mesti ada rezeki kitak utk belajar kat luar..

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio