Thursday, August 19, 2010

Ikan Besar

Lama dah tak mancing..
Sb musim sejuk..
Ikan pun takdok...
Jadi, aku pergilah cari ikan..
Dapat beli ikan dari seorang nelayan kat sini, harga sekilo AUD 8..
Kira murah sangat, sebab biasanya ikan kat sini harga mahal..
Jadi aku belilah 2 ekor = 2kg...

Kalo bukan musim sejuk, mudah sangat nak dapat ikan...
Bila musim sejuk, ikan pun takdok..
Mungkin lah ikan tak nak makan sb kesejukkan..hehe..

Ini adalah gambar ikan yg aku beli tersebut :)
Memang besar..sekor beratnya sekilo :)




5 comments:

kal jis (im not carl zeiss) said...

Mil.. inang trubok lam akuarium rumah gak... hehehe... Masak apa ikan ya?

Kamil said...

aie, bagus ya..kamek pun kelak mauk nginang ikan lam akuarium, mun nak makan, ambik jak, dapat makan ikan segar..hehehe.. ada kawan mek, molah kolam kecik depan umah, adalah dalam sedepa, kei engkah ikan..bila nak makan, tangkap jak dari kolam ya :) ikan tuk masak asam pedas, nyaman juak, rasa cam terubuk..hehe

.si sepet. said...

ngeh ngeh ngeh saya tahu rahsia ikan anda :P

Kamil said...

Si Sepet- hehehe..biarlah rahsia kan ;-)

Anonymous said...

ikan migrate ke tmpt lbh panas.

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio