Thursday, October 08, 2009

Cuti cuti Malaysia...

Aku dah kat Tasmania??? huhuhu...terus terasa tensen sb dah balik Tas.. Rasa cam tak puas je aku bercuti... Sebulan rasa cam seminggu jer... Pejam celik pejam celik, dah abis cuti aku sebulan...Kalo boleh, nak jer aku sambung cuti aku lagi... Hakikatnya, hati aku masih kat Malaysia.. Memang best macamana pun tempat orang, tak bleh lawan tempat kita sendiri..

Tapi aku rasa seronok sangat dapat balik beraya tahun nie.. Aku memang tak cadang nak balik, sb aku tengah buat experiment aku yg ke 3. Nasiblah supervisor aku sanggup tolong jaga experiment aku untuk 4 minggu masa aku balik raya, kalo tak memang takde peluang aku balik..huhuhu...

Cuti kali nie aku banyak habiskan masa d rumah bersama family sb dah 2 tahun tak balik, jadi memang aku ingin abiskan masa aku di rumah jer. Masa raya pun aku tak ge mana2, kecuali malam je aku keluar ziarah umah kawan2. Memang seronok sekali sekala berjumpa, bermacam2 cerita yg keluar dan paling menarik dapat jumpa kawan2 blog yg sebelum ini hanya berhubung melalui blog masing2. Apapun, aku memang rasa bersyukur sangat dapat balik raya tahun nie.. Alhamdulillah :)


Ini adalah antara aktiviti aku masa cuti baru2 nie... Nie masa bakar lemang malam raya, sampai kol 4 pagi..huhuhu...
Lama tak bakar lemang, rasa seronok sangat :)
Ini akuariu kat umah aku..Masa aku kat umah, aku suka tengok ikan daam akuarium nie n sambil tue aku bagi makan ikan2 nie.. dalam akuarium nie ada lebih dari 5 spesies ikan... :)
Dan paling best, dapat minum air kelapa muda.. Aku memang suka sangat air kelapa muda.. Masa kat tasmania, memang ada jual air kelapa, tapi hanya air kelapa tua.. memang lain sangat air kelapa muda n kelapa tua :)

8 comments:

Cikgu Adham said...

salam..

ai lama juga cuti tu hehehhehe.. msti seronok.. tgk gambar pon kawe dh dapat gmbarannya hehhehhe

*wink wink* said...

Hye!=) hati masih kat malaysia?tedah...btw,udang ktk malu2 ohh..xmok jumpa kmk.. =)

Kamil L said...

Cikgu Adham-memang seronok sangat..tapi masih rasa sedih sb dah kena balik sini..huhu..hati masih tertinggal kat swk..huhuhu.... tak seperti saya mula2 sampai dulu, tak sedih sangat, tapi kali nie rasa sedih sikit bila tinggalkan kampung..huhuhu...

wink wink-yo lah eh..malu2 udang mek ngan kitak..hehe... kelak mun skali gik kitak datang, mesti nya dah kenal n sik malu2 gik :)

Cikgu Adham said...

salam..

ala xpa heh heh... bukannya dok selama2nya kat Tas tu heh heh...

berapa tahun lg nk abis belajar?

yarn said...

weewwiittt....hehe...centaku tertinggal d malaysia la ohhh.. ^_- sebak ati nak ow, pastuk bilo jak ruk do pulang rayo gik kaaa... hehe~~~ have a nice day bro!!! well, nice meeting both of u in person ^_^

Kamil L said...

Cikgu Adham-tue ler kan.. INSYAALLAH, kalo takde aral melintang lam 2 thn lagi... Moga segala urusan dipermudahkan oleh NYA.. Amin..

Yarn-hehehe..dalam maksud kitak yarn :p Aok eh...bilo lah ruk pulang gik pas tok..huhuhu.... sik po, kelak mun ado pulang, ado lah kamek jalan rayo..hehe.. same here... :)

Cikgu Adham said...

insyaAllah..
teruskan usaha.....
2 tahun lg saya pun mungkin dh xda d srwk lg.. mungkin dh balik semenanjung hehehehhe sebab tu perancangan saya

Kamil L said...

wah...baru ingat nak jumpa cikgu kat kapit nanti, ada gak org bleh tunjukkan persekitaran kat kapit... kalo cikgu takdok, jd kemungkinan nak ge kapit makin menipis..huhuhu

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio