Monday, November 22, 2010

Selamat Hari Raya AidilAdha (Tahun 2010)

Selasa yang lepas, hari Raya Aidiladha d bumi Tasmania. Jatuh sehari awal dari Malaysia. Yang tak bestnyer, aku sambut hari raya dalam makmal..memang tensen, sb org lain beraya, kita plak dalam makmal..huhu.. tapi apa boleh buat, memang takde pilihan dah.. Cuti pun tak de... jd kenalah beraya dalam makmal buat kali ke....berapa ntah..lupa dah aku, sb banyak kali dah..hehehe... Wlpun takde sambutan pd hari Raya (selasa), kami semua (pelajar muslim d sini) tetap mengadakan sambutan hari raya pd hari sabtu lepas. Walaupun tak semeriah di kampung halaman, tapi sekurang2 nya, adalah juga suasana raya :) Tambahan pd masa sekarang, kebanyakkan pelajar Malaysia telah balik kampung, sb Universiti tengah cuti semester hingga February tahun depan.. Ini adalah antara gambar yang diambil pada hari tersebut.. :)











Geng mat rock tengah bakar ayam n daging :)



Ada ayam n daging bakar

dan Air Bandung..(susah nak dapat nie..hahaha)

dan paling best, ada nasi kerabu dan terima kasih kepada makcik(emak kepada salah seorg pelajar di sini) kerana sudi masak nasi kerabu untuk kami semua.. Memang sedap..teringat plak masa belajar kat Terengganu.. Nasi kerabu adalah antara menu yg wajib setiap minggu masa tue..hehe..

5 comments:

wa kaljis said...

Salam Aidil Adha Kamil.. Tedah beraya di perantauan.. SIk al.. SIk lamak gik ya.. Lak dah balit Malaysia bok bergasak raya mena-mena hehe..

Kamil L said...

ya lah kan, pastuk leh beraya kat mesia..tahun depan mek raya kat sarawak :) INSYAALLAH

Khairul Antasha said...

Salam...

wah jauh nya... Anyway..slmt hari raya aidiladha.. gmbr 2nd last ya nang nyuruh tekak haus..hehe

Kamil L said...

salam Khairul Antasha...Selamat hari raya gak n terima kasih kerna sudi singgah kat blog tuk :)

Monalea said...

yang nyaman di sia air bandung.nyuruh mek aus jak dah tok

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio