Tuesday, July 13, 2010

Tamak ke?

Melayan Perasaan :(



Teringat aku cerita nie, Ahmad Fauzi yg berlakon, kolej 56. Cerita kat cameron highland. Aku tgk suasana masa tue, macam sejuk sungguh cameron highland. Berkabus je setiap masa. Tapi bila aku pergi kat situ 3 tahun yg lepas, aku rasakan cameron tak lah sesejuk yg disangkakan. Malah Pensyarah aku yag pergi bersama aku masa tue pun memberitahu, cameron highland 20-30 tahun lepas, jauh lebih sejuk dari sekarang.. Apa maksudnya?

Ini bermakna dunia kita sekarang semakin panas. Kenapa panas? Adakah sb kita dah menghampiri hujungnya umur dunia? Mungkin. Tapi yang nyata, semuanya berpunca dari kita sediri, MANUSIA. Pembalakkan, pembakaran, perlombongan, kilang2, dan banyak lagi yg kita telah sedia maklum antara penyebab utama keadaan ini berlaku. Kita tau, sedar, tp mengapa kita tidak bertindak? hutan masih ditebang, sungai masih tercemar, kilang masih sewenang2nya mebebaskan bahan buangan. Apa masalahnya? Kenapa tak bleh dihentikan?

Semuanya disebabkan oleh satu sebab yang ringkas dan mudah. "MANUSIA ITU TAMAK"

No comments:

Pukul berapa jam sekarang???

Music Radio